W Polsce za początki cyfrowych call center można uznać rok 2009. Było to stosunkowo dawno, jeżeli przeanalizujemy obecną pozycję cloud computing w biznesie. Początkowo nie było to rozwiązanie popularne, nie dostrzegano się w nim tak ogromnego potencjału jak dzisiaj, decydowało się na nie niewielu, ale jednak coś spowodowało, że współczesne duże i średnie firmy nie wyobrażają sobie obsługi klienta w inny sposób. Call center w chmurze to dla nich standard, wkrótce najprawdopodobniej także mniejsze firmy zdecydują się na tę opcję.

W stałym kontakcie z klientem

Nie było tak zawsze. Jeszcze 10 lat temu trudno było sobie wyobrazić sytuację, że z klientem możemy komunikować się z dowolnego miejsca na świecie. Brak takiej możliwości było dużym utrudnieniem dla rozwoju firm, szczególnie tych, które stawiały na międzynarodową działalność i rozwój. Kontakt z klientem odbywał się tylko z biura. Kiedy przekroczono jego próg kontakt się urywał, a przecież spotkania biznesowe poza biurem czy praca zdalna nie jest niczym nowym, tak pracujemy już od wielu lat. Różnica jest jedynie taka, że dzisiaj efektywniej, wydajniej i z lepszym rezultatem.

Ograniczenia stacjonarnego sprzętu IT wymusiły stworzenie nowego rozwiązania, który usprawniłby komunikację z klientem. Szybki rozwój Internetu oraz możliwości kontaktu, jakie mu zawdzięczamy, to kolejny bodziec, który wstrząsnął branżą informatyczną. Call center w chmurze był zatem odpowiedzią na potrzeby ówczesnych firm i klientów, ale też tych przyszłych, a więc współczesnych.

Aby móc korzystać z call center w chmurze, potrzebujemy jedynie dostępu do Internetu i urządzenia mobilnego. Każdy z pracowników ma swój profil i prywatne konto, do którego loguje się niezależnie od tego, czy znajduje się w biurze, w hotelu podczas wyjazdu firmowego czy też w restauracji na lunchu. To doskonałe rozwiązanie dla średnich i dużych firm, a dla międzynarodowych przedsiębiorstw z oddziałami w wielu krajach to konieczność, dla której nie ma dobrej alternatywy.

Łatwy dostęp do nowoczesnych rozwiązań

Call center w chmurze jest ogólnodostępne. Taką opcję proponuje m.in. firma Systell.pl, która ma w swojej ofercie również call center w wersji stacjonarnej. Dużą zaletą takiego rozwiązania są niski koszty wdrożenia. Firma nie musi dysponować odpowiednim budżetem na zakup dodatkowego sprzętu. Firma oferująca usługę zajmuje się integracją systemu z istniejącymi już w przedsiębiorstwie systemami informatycznymi. Jeżeli chodzi o płatność za call center w chmurze, odbywa się ona podstawie miesięcznej opłaty za abonament, w cenie są także usługi serwisowe, wsparcie fachowca jest w tym przypadku bardzo ważne i gwarantuje pewne i bezpieczne korzystanie z systemu. Rozwija się on wraz z firmą. Jeżeli zatrudniasz kolejnych pracowników, system jest modyfikowany i dostosowywany do nowych potrzeb. Nie ma żadnych ograniczeń, to system szyty na miarę Twojej firmy.

Call center w chmurze zyskał już uznanie wielu firm na całym świecie, w tym również firm polskich. Praca zdalna, która jest obecnie coraz częściej stosowana w nowoczesnych przedsiębiorstwach, jest dzięki takiemu systemowi swobodna, a także znacznie wydajniejsza niż w przypadku tradycyjnych rozwiązań. Innowacyjny sposób komunikacji pozwala na stały monitoring pracy agentów, co przekłada się na możliwości wdrożenia ewentualnych usprawnień w kontaktach z klientem. Warto podkreślić, iż system można rozwijać i modyfikować bez najmniejszych ograniczeń. Twoja firma się rozwija, call center w chmurze razem z nią.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here