W końcu to klient staje się potencjałem, który starają się zdobyć i wykorzystać instytucje i podmioty finansowe. Po wielu latach, został osiągnięty pewny poziom relacji, więc nie klient teraz decyduje się na konto bankowe, które miał do zaoferowania, tylko jest mu składana atrakcyjniejsza oferta od tej której posiadał. Można powiedzieć, że po dwóch stronach barykady, zostały zamienione miejsca, jest wiele ofert na to, by konto bankowe, było dla nas bardziej przyjezdne. Jednak potrzeba jeszcze roku albo dwóch by każde konto bankowe, prezentowało taki sam, lub zbliżony poziom, zarówno jeśli chodzi o dostępność narzędzi oraz usług, jak i darmowych opcji, których wszyscy się domagają. W dalszym stopniu bowiem, w bardzo wielu przypadkach okazuje się, pomimo zapewnień, że konta bankowe nie są bezpłatne, tylko umiejętnie sprecyzowana oferta, ukrywa wszystkie dodatkowe koszta jakie trzeba ponieść. Taki marketing, niestety nie będzie skuteczny na dłuższą metę, ale o tym, świadczą wyniki finansowe, i inne statystyki, które dla tak działających podmiotów, z roku na rok, są coraz gorsze.