Właściciele stron internetowych często zadziwieni są faktem, że teraz sama wartość ich portali nie jest czynnikiem decydującym o ich popularności. Oczywiście to, jak wygląda i co ma do zaoferowania sama strona, jest wciąż najważniejszą kwestią, ale należy jeszcze zapewnić użytkownikom łatwy dostęp do tych wszystkich produktów, usług czy samych treści, by mogli je oni łatwo odszukać. Sklep internetowy ma być dla ludzi czymś przydatnym i pomocnym. Ma odpowiadać na ich pytania i potrzeby, umożliwiając im zdobycie rzeczy, które w danym momencie są dla nich czymś niezbędnym do normalnego życia. Często jednak nawet ta najbardziej atrakcyjna strona nie jest w stanie dotrzeć do większego grona potencjalnych odbiorców, jeżeli skupiona na dbaniu o swój wygląd, treści czy asortyment, kompletnie nie zajmuje się działaniami marketingowymi. Ich podstawą powinien być natomiast link building, czyli kluczowy element samego pozycjonowania. A gdzie pozyskać linki pozycjonujące do sklepu w Internecie? Które z nich odpowiednio się sprawdzą?
W dużym uproszczeniu pozycjonowanie zawsze pomaga stronom w promocji i pozwala im na szybkie rozsławienie się w sieci. Tak to przynajmniej powinno wyglądać, bo jednak poprzez nieświadome popełnianie błędów można jeszcze bardziej pogorszyć swoją pozycję i status strony, doprowadzając do sytuacji, w której zaistnieje spore ryzyko otrzymania karty od… Google! Ta najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka internetowa w ostatnim czasie dość mocno skupiła się na wykrywaniu nietypowych i automatycznych działań mających na celu poprawić wyniki sklepów internetowych. Walczy z tym i jeżeli odkryje, że strona jest pozycjonowana w nieodpowiedni według niej sposób, może nałożyć na nią karę, a w ostateczności nawet ją zamknąć lub zablokować jej widoczność dla potencjalnych użytkowników. Oczywiście trzeba na to uważać, ale nikt nie powinien przerazić się tymi ewentualnymi komplikacjami na tyle, by totalnie zrezygnować z pozycjonowania swojej strony. Trzeba i można to oczywiście robić, ale w sposób rozsądny i przemyślany. Zachowanie ostrożności jest szczególnie ważny w przypadku link buildingu. Gdzie pozyskać linki pozycjonujące do sklepu w Internecie, by były one dla portalu bezpieczne? Na pewno nie warto ich umieszczać na stronach o kiepskiej jakości. Niektóre portale bazują na takich linkach i wręcz zarabiają na ich publikowaniu – można im zapłacić za to, by wstawić odnośnik do swojego portalu w występujących na nich artykułach. To opcja szybka, ale mało skuteczna, bo systemy Google szybko się w tym połapią. Nie do końca dobrze sprawdzają się też linki pochodzące z katalogów SEO, tak uwielbianych przez wszystkich właścicieli firm lokalnych.
Niektóre linki nie zwiększają ryzyka otrzymania kary, ale niestety nie mają zauważalnego wpływu na efektywność pozycjonowania. Chodzi tutaj przede wszystkim o odnośniki umieszczane w mediach społecznościowych. Co prawda mogą one same w sobie zwiększyć ruch na stronie, przekierowując do nich użytkowników portali społecznościowych, ale nie przełoży się to w żaden sposób na skuteczność pozycjonowania.