Reklama jest dźwignią handlu, ale nie tylko. Wybierając się na rozmowę kwalifikacyjną również musimy się na niej odpowiednio zareklamować, tak samo jakbyśmy reklamowali produkt jakiemuś klientowi w sklepie. Reklama w tym przypadku ma polegać na tym, ze opowiemy o swoich atutach oraz przedstawimy wszystkie korzyści, jakie może zyskać dzięki temu, ze zatrudni właśnie nas do pracy u siebie. Reklama na rozmowie kwalifikacyjnej powinna dać pracodawcy do zrozumienia, że jesteśmy recepta na jego problemy, a nie kolejnym problemem, jakiemu będzie musiał poświęcać czas. Podchodząc do sprawy w taki właśnie sposób mamy duża szansę na efektywną sprzedaż, czyli podpisanie umowy z pracodawcą. Pamiętajmy, że powinniśmy w tym przypadku reklamować jedynie te cechy i umiejętności, które rzeczywiście posiadamy, ponieważ jeśli zareklamujemy coś, czym w rzeczywistości nie możemy się poszczycić, to zrobimy sobie tym samym bardzo złą reklamę, a nie o to przecież chodzi.