Jeszcze nie tak dawno nagłówki w gazetach mogły przestraszyć nie jednego przedsiębiorcę. Słowo kryzys działa elektryzująco na niejednego Polaka. Niestety sytuacja w naszym kraju nie przedstawia się różowo. Nim jednak zaczniemy zaciskać pasa, warto przyjrzeć się statystykom. Powinien to zrobić też każdy racjonalnie kierujący firmą przedsiębiorca. To, że kłopoty dosięgają wiele krajów Europejskich nie oznacza, że Polska ma jutro również do nich dołączyć. Jak się okazało, pomimo negatywnych prognoz, konsumpcja w naszym kraju utrzymała się na wysokim poziomie. Swoją działalność zakończyło wiele małych jednoosobowych firm, jednakże w tym przypadku należy bardziej winić za to dużą konkurencję, a także politykę fiskalną państwa. Kryzys jest obecnie modnym słowem. Oglądając protesty w krajach Zachodniej Europy łatwo jest również dać ponieść się podobnym nastrojom. Przedsiębiorca nie może sobie jednak na to pozwolić. Jeśli naprawdę obawia się on kryzysu, powinien zabezpieczyć swoją firmę przenosząc część działalności za granice.