Z każdej strony napływają do nas obrazy, których celem jest zwrócenie naszej uwagi. To reklama wizualna, na którą odbiorca nie jest obojętny. Ich duża ilość powoduje jednak, że niektóre giną w gąszczu tych ciekawszych, bardziej intrygujących, zabawnych, niekiedy kontrowersyjnych. Przed fotografią reklamową jest duże wyzwanie, jej twórcy muszą wykazać się niebywałą kreatywnością, ale też znajomością grupy docelowej, aby trafić w jej czuły punkt.
Według Kissmetrics 52% konsumentów traci zainteresowanie marką z powodu jej strony estetycznej. Wielu z nich decyduje się na zakup produktu, kierując się jej przekazem wizualnym. Jest to dowodem na to, że obraz w reklamie odgrywa bardzo ważną rolę i nie należy go bagatelizować, nawet jeżeli wydaje nam się, że klienci będą nam wierni ze względu na jakość naszych usług czy produktu. Fotografia reklamowa w Poznaniu i innych dużych miastach w Polsce zajmuje szczególne miejsce w promocji, marketingu i kreowaniu wizerunku marki. Wciąż się rozwija, bardzo często zaskakuje, proponując nowe rozwiązania i pomysły.
Prosty i klarowny przekaz
Intensywne kolory i duża ilość szczegółów potrafi przytłoczyć odbiorcę. Być może przyciągnie jego uwagę, jednak nie oznacza to, że pobudzi jego pragnienie nabycia produktu czy skorzystania z usług firmy. Bardzo duża zależy od branży. Wielu klientów jest bardziej skłonnych kupić produkt, który przywołuje skojarzenia z luksusem i prestiżem niż zabawą i komizmem.
Z psychologii reklamy wynika, że uwaga odbiorcy najczęściej skierowana jest na środek reklamy. W centralnym punkcie powinno się więc znaleźć to, co najważniejsze. Z tego wynika, że nie ma potrzeby uzupełniania wizualnego komunikatu o szczegóły, które w wielu przypadkach nie zostaną w ogóle zauważone. Innym obszarem, na którym warto się skoncentrować, jest miejsce położone o jedną trzecią od górnej krawędzi, czyli tam, gdzie znajdują się m.in. oczy osoby znajdującej się na grafice. Klient chce spojrzeć reklamie w oczy.
Opowiedziana historia
Fotografia reklamowa to coś więcej niż tylko reklama oraz prezentacja produktu lub firmy. Odbiorcy oczekują obecnie czegoś więcej, chcą słuchać i widzieć historię, która tworzy się na ich oczach. Fotografia reklamowa w Poznaniu bardzo dobrze do tego nawiązuje. Na ulicach dużych miast spotkać możemy banery przedstawiające ludzi różnych ras, często nawiązujące do problemów społecznych. Oczywiście historia musi być spójna z wizerunkiem marki. Koncepcja musi być wobec tego przemyślana, a efekt, jaki chcemy uzyskać, precyzyjnie zdefiniowany. Reklama jest sztuką, która pokazuje znacznie więcej niż tylko produkt i nie powinna krzyczeć „kup mnie”, a „chce Ci coś ważnego powiedzieć”.
Reklama bez skazy
W reklamie i wizualnych komunikatach ważną rolę odgrywają ludzie, często są to modelki i modele po bardzo dokładnym retuszu. Wydaje się więc, że są idealne, ale jak wiadomo, nie ma ideałów. To może spowodować, że odbiorca poczuje się oszukany. Znacznie lepiej odbierana jest przez współczesne społeczeństwo naturalność. Zdjęcia, które nie są przesadnie poddane obróbce i ludzie bez retuszu cieszą się znacznie większym zainteresowaniem i zaufaniem. W tym kierunku podąża studio In2itstudio.pl. Zdjęcia autorstwa fotografów są możliwie jak najbardziej autentyczne oraz są dobrym przykładem, że retusz może podkreślać to, co piękne i naturalne, nie pozbawiając człowieka autentyczności.
W reklamie wizualnej w ostatnim czasie wykonano ogromny krok naprzód. Zaakceptowano zmiany w postrzeganiu reklamy przez odbiorców. To, co kiedyś było dla nich atrakcyjne, obecnie jest niewidoczne i obojętne. Wkroczyliśmy w nowy wymiar fotografii reklamowej.