Jeżeli posiadasz własną firmę to z pewnością nie raz zastanawiałeś się, w jaki sposób ją zareklamować, by przebić się wśród konkurencji. Ulotki i bannery to świetny sposób, ale sprawdza się on głównie w przypadku lokalnych działalności. Jeżeli zależy nam na czymś, co osiągnie większy zasięg i jednocześnie przyniesie znacznie bardziej widoczne rezultaty to warto rozpocząć kampanię marketingową w Internecie.
Przed rozpoczęciem działań marketingowych należy przemyśleć, jakie są nasze główne założenia. Konieczne jest więc odpowiedzenie sobie na kilka zasadniczych pytań: co jest celem tej kampanii? Jaka jest nasza grupa docelowa? Jakie są nasze środki finansowe na reklamę? Te kwestie pomogą nam ustalić, jakie narzędzia promocyjne najlepiej się sprawdzą. W dalszej kolejności możemy przejść do ich wyboru.
Witryna www
Pierwszym krokiem reklamy w sieci jest posiadanie własnej strony internetowej. Jest to bardzo istotne, gdyż witryna działa przez całą dobę i właśnie przez tyle czasu docieramy odbiorców. Stronę należy dopracować pod każdym względem – im lepiej to zrobimy, tym więcej kliknięć uzyskamy. W związku z tym trzeba zacząć od audytu, czyli od dostosowania witryny w kwestii wyglądu i treści, więcej na https://carted.pl/oferta/audyt-seo/. Najlepiej, by powierzyć to zadanie specjalistom, którzy sprawią, że nasza witryna wywiduje w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo warto zainwestować w Google AdWords. Ta metoda umożliwia wyświetlanie strony na samej górze w wyszukiwarce.
Social media
Posiadanie fanpage’a firmy na Facebooku to obecnie klucz do sukcesu. To narzędzie umożliwia bycie w stałym kontakcie z klientami i ułatwia im poznanie firmy. Za pomocą fanpage’a możemy przedstawiać swoją ofertę i przypominać o aktualnych promocjach. Poza tym na Facebooku można skorzystać z opcji płatnej reklamy dostosowanej do grupy docelowej ze względu na wiek, płeć czy miejsce zamieszkania.
Blog firmowy
Dobrym narzędziem promocji firmy w Internecie jest prowadzenie bloga. Za jego pośrednictwem można publikować wartościowe treści i dzielić się wiedzą na tematy związane z naszą branżą. W ten sposób klient ma większe szanse, by nam zaufać i skorzystać z naszej oferty. W artykułach dobrze jest używać słów – kluczy, które doprowadzą internautów na naszą stronę.
Portale ogłoszeniowe i fora
Skutecznym sposobem, który sprawdzi się przede wszystkim w przypadku lokalnych firm jest pisanie ogłoszeń na różnego rodzaju portalach i forach. W ten sposób dotrzemy do potencjalnych klientów. Tutaj szczególne znaczenie mają wypowiedzi innych na nasz temat, gdyż budzą one zaufanie.
Reklama z zastosowaniem banerów
Mniej subtelnym narzędziem promocji w Internecie jest wykupienie reklamy banerowej na portalach. Tę reklamę trudno jest przeoczyć, dlatego istnieje duże prawdopodobieństwo, że odbiorcy wejdą na naszą stronę, by zapoznać się z ofertą.
Artykuły sponsorowane
Artykuły sponsorowane są skutecznym sposobem promocji, gdyż działają po prostu jak polecenie. Wystarczy nawiązać kontakt z popularnymi witrynami czy portalami, które będą umieszczać teksty powiązane tematycznie z naszą branżą. W artykułach tych zwykle subtelnie wspomina się o ofercie danej firmy, na przykład w formie podlinkowania.